Известие

Collapse
No announcement yet.

Eл. стъкла

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Благодаря ЕКО Вече разбрах къде да пипам Въпреки това ще пиша че аз свалих и другата част от буксата в смисъл откъм купето На нея малките номера цифри са откъм заоблената част на буксата в смисъл 01 11 21 31 41 са отгоре Но при снимковият материал който си приложил неможе да се направи грешка През седмицата когато имам време ще си поиграя и при резултат ще пиша Благодаря за инфото
    ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

    Comment


    • #32
      Когато монтирах при мен въпросното устройство, първоначално не се сетих, да направя връзките на буксата D30. Теглих кабели до модула за предните стъкла и до този за централното заключване, които са зад ICS - а. Но когато трябваше да направя връзките към модула за задните стъкла, или трябваше да тегля 2 кабела до багажника, или да измисля нещо друго. И така се сетих, че вместо да прокарвам кабели до багажника, мога да направя тези 2 връзки на D30. Тогава прецених, че е по-удобно почти всичко да се свърже към тази букса, защото почти всичко необходимо минава през нея.
      Понеже виждам, че действаш по въпроса за свързването, предполагам, че си реализирал някаква схема. Ако е тази, която аз правих, то колкото и да е проста, е добре да я тестваш преди монтажа. Става досадно ако има дребна грешка и тя се установи чак след свързването.
      Пробата е много лесна. Ако е необходимо, ще ти обясня.

      Успех!


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #33
        Схемата която ще реализирам е тази която си предложил Ще направя всичко както трябва да е Ще сложа и букси за модула който ще бъде монтирам Ако има проблем със нещо ще пиша Доста неща бяха уточнени и мисля че почти не трябва да има проблеми
        ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

        Comment


        • #34
          ЕКО схемата е почти готова Прибягнах до услугите на добър токаджия за да изпълним платката Същата работи но той каза че го притеснява че нещо което трябва да сработи сработва след подаване на външен ток а трябвало да сработи само Разгледахме схемата и снимката и въпросите са
          1 Защо на снимката на твоята схема има пет кондензатора а на схемата която си дал те са три
          2 На снимката има два мощни транзистора а на схемата четири по-слаби
          3 За какво служи този тример долу вдясно Той също го няма на схемата
          ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
            ЕКО схемата е почти готова Прибягнах до услугите на добър токаджия за да изпълним платката Същата работи но той каза че го притеснява че нещо което трябва да сработи сработва след подаване на външен ток а трябвало да сработи само Разгледахме схемата и снимката и въпросите са
            1 Защо на снимката на твоята схема има пет кондензатора а на схемата която си дал те са три
            2 На снимката има два мощни транзистора а на схемата четири по-слаби
            3 За какво служи този тример долу вдясно Той също го няма на схемата
            Не можах да разбера, какво точно притеснявало колегата.

            Относно 1, 2 и 3:
            В пост 15 преди снимките казах, че платката при мен е в леко модифициран вариант. Затова виждаш различен брой кондензатори и онзи тример. Мога да ти обясня в кое се състои разликата.........
            Накратко, моята я направих на малко по-различен принцип и в процеса на монтажа и тестването, открих леки недостатъци.
            Поради това, направих известни корекции и публикувах подобрeната схема.

            На моята схема също са 4 транзистора, монтирани по двойки по два един върху друг. Наистина са по-мощни от необходимото, защото леко се презастраховах. Когато пуснах схемата в действие и премерих реалния ток през транзисторите, стана ясно, че не е необходимо да са толкова мощни.

            PS:

            В крайна сметка, след като схемата е готова, я тествайте по следния начин:

            1 - подавате захранване на пинове 1 и 2 (съответно + и - 12V)
            2 - на пин 10 се подават +12 V
            В този момент трябва релето да включи и светодиодът да светне.
            3 - махате от пин 10 тези +12 V, при което нищо не трябва да се промени.
            След около 5 минути, трябва релето да изключи и светодиодът да изгасне.
            4 - избирате си един от пинове 4,5,6 или 7 и за избраният пин свързвате единият извод на 8 или 10 ватова крушка (12 волтова от габарит). Другият извод на крушката свързвате към + 12 V.
            5 - с проводник подавате +12V на пин 8, за около 1 секунда.
            В този момент трябва отново релето да включи, светодиодът и крушката да светнат.
            След около 5 - 10 секунди, крушката трябва да изгасне.
            Около 5 минути по-късно, трябва и релето да изключи и да изгасне и светодиодът.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:12.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #36
              Съжалявам за неточните въпроси В момента съм нещо като развален телефон между тебе и него но леко полеко си мисля че работата ще стане Утре ще прехвърля информацията и мисля да почна да връзвам кабелите в колата Днес си взех букси от моргата и утре мисля да прекарам кабелите с готова букса ако не вали Ще пиша за резултата
              ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                Съжалявам за неточните въпроси В момента съм нещо като развален телефон между тебе и него но леко полеко си мисля че работата ще стане Утре ще прехвърля информацията и мисля да почна да връзвам кабелите в колата Днес си взех букси от моргата и утре мисля да прекарам кабелите с готова букса ако не вали Ще пиша за резултата
                Не се притеснявай да питаш. Важно е всичко да стане както трябва.
                Току що добавих в предишния си пост процедурата за тестване на схемата.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #38
                  Днес не остана време за платката но понавързах кабелите към инсталацията нужни за платката При връзването на кабела за огледалата се зачудих трябва ли както при стъклата
                  Останалият отрязан проводник (в посока към модул B1) се свързва към пин 10 от схемата. В смисъл събирам двата отрязани проводника и ги връзвам към пин 10 или този който режем за огледалата остава свободен
                  ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                    Днес не остана време за платката но понавързах кабелите към инсталацията нужни за платката При връзването на кабела за огледалата се зачудих трябва ли както при стъклата
                    Останалият отрязан проводник (в посока към модул B1) се свързва към пин 10 от схемата. В смисъл събирам двата отрязани проводника и ги връзвам към пин 10 или този който режем за огледалата остава свободен
                    От конектор F на B1 (таблото с предпазителите) режеш 2 проводника:

                    пин № 2 и № 4 от конектор F

                    Отрязаните проводници (тези които отиват към консуматорите) обединяваш и ги свързваш към извод № 3 от схемата.

                    Така откъм B1 остават 2 отрязани проводника:

                    пинове № 2 и № 4 от конектор F (в посока към B1)

                    единият от тях - този, който излиза от пин №2 на конектор F го свързваш към извод № 10 от схемата.

                    Другият (пин № 4 от конектор F) остава висящ. Т. е - никъде не се свързва.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Колега ЕКО трябва ли за свързването на огледалата към тази схема да се отваря конзолата и отвътре да се вземат импулсите Грешно ли ще е ако се проследят пътеките и кабелите се свържат към кабелите външно от конзолата В момента съм разглобил конзолата но в интерес на истината немога да я проследя защото минава през доста дреболяци Но ако може да се прихванат импулсите външно ще потърся помощ за да не вкарвам кабели в конзолата
                      ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                        Колега ЕКО трябва ли за свързването на огледалата към тази схема да се отваря конзолата и отвътре да се вземат импулсите Грешно ли ще е ако се проследят пътеките и кабелите се свържат към кабелите външно от конзолата В момента съм разглобил конзолата но в интерес на истината немога да я проследя защото минава през доста дреболяци Но ако може да се прихванат импулсите външно ще потърся помощ за да не вкарвам кабели в конзолата
                        Управлението на огледалата е в самата конзола. Тъй като двете връзки за които говоря, трябва да се направят на контактите на самото ключе а те не са изведени навън, то няма друг начин.
                        Трябва да изведеш 2 проводника от ключето.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #42
                          Благодаря ЕКО Мерих с мултицета и разбрах за какво говориш Малко е тънка играчка но ще стане
                          ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от iveli Покажи съобщение
                            Благодаря ЕКО Мерих с мултицета и разбрах за какво говориш Малко е тънка играчка но ще стане
                            Токът през тези два проводника няма да е голям. Така, че можеш да направиш изводите и с по-тънки проводници.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #44
                              Днес реших да свържа устройството по начина по който съм го описал. А именно към буксата на вратата (D30)
                              Докато правех това, установих, че всичко е ОК с изключение на това, че при заключване, стъклата се отварят вместо да се затварят
                              За да опиша въпросните връзки, ползвах схемите от E-learn. Там италианецът е означил едното положение на бутона за стъклата със стрелка, сочеща нагоре. И аз си помислих, че след като стрелката сочи нагоре, това ще рече - ход на стъклото нагоре, сиреч - затваряне.
                              Да, ама не!
                              В практиката се оказва обратното.
                              Както и да е............
                              Направил съм съответните корекции в постове №15 и №30 по темата.

                              Съжалявам за създаденото неудобство.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #45
                                При мен кабелите са прекарани Платката е почти готова Казвам почти защото чакам втора седмица транзисторите Те все едно от луната ги карат Но може да е било за добро Сега аз също ще трябва да направя корекциите
                                ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

                                Comment

                                Working...
                                X